Sokszor gondoljuk azt, hogy egy effekt, egy plugin (modul), vagy egy divatos szolgáltatás emeli honlapunk színvonalát. Ez nincs mindig így. Összeszedtem a szép, dizájnos, csilli-villi, ugyanakkor teljesen felesleges újításokat, amiknek negatív hatásuk is lehet, így jobb, ha nem használsz a weboldaladon.

Szófelhő (Tag cloud)

Hallatlanul praktikusnak néz ki, amikor egy honlap oldalsávjában egy szív alakban, vagy csak simán egy listában, az előfordulásukkal arányos betűmérettel megjelenítünk egy kategórialistát. Ez a címke felhő, vagy szófelhő, ami ránézésre valóban elbűvölő. Ha csak 10 címkét tartalmaz, akkor még átlátható, de ha 50 címkét kellene végigbogarásznunk, már nem biztos, hogy vesszük a fáradságot.

Mivel a gyakrabban használt szavak nagyobbak, hangsúlyosabbak, azokat szúrjuk ki először. A kisebb, vagy egyenesen apró betűs szavakat már észre sem vesszük. Blogom első változatában én is alkalmaztam a címkefelhőt, de rájöttem, hogy a vizuális élményen túl gyakorlati haszna szinte semmi sincsen.

Slideshow a fejlécben

Elvben praktikus, hogy több tartalmat (kép, rajta címsor) is meg tudunk jeleníteni egy adott blokkban. Ha automatikusan váltakozik a kép, az viszont nagyon idegesítő is lehet, mert általában pont akkor vált, amikor még az olvasás közepén tartunk. Először ugyanis végigpásztázzuk a képet, aztán jön(ne) a szöveg.

Beúszó szöveges, vagy képes blokkok görgetés hatására

Előfordult már veled, hogy túl gyorsan görgettél, és a beúszó szövegek nem úsztak be? Velem nem is egyszer! Hallatlanul izgalmas, ha mozgalmas, effektekkel tűzdelt egy honlap, de amikor minden mozog, az már nekem sok. Az emberek manapság a tartalomért keresnek fel honlapokat az Interneten. A különleges, effektes honlapoknak lejárt az ideje. Egyes weboldalak odáig mennek, hogy fehér alapon fekete szöveggel hívják fel magukra a figyelmet.

Látogatottság mérő

Manapság már ritkán látok látogató mérő számokat a modern honlapokon, de régebben szinte minden honlapon ott virított egy lista, hogy hányan nézték a honlapot aznap, azon a héten, abban a hónapban. Ennek a funkciónak talán az volt az értelme, hogy mutatta a látogatóknak: íme, milyen sokan nézik a weblapomat!

Ez a mérőszám azonban teljesen érdektelennek bizonyult, ha a látogató megtalálta a számára érdekes tartalmat. A google analytics terjedésével pedig teljesen feleslegessé vált a helyi mérés, ami valljuk be, meglehetősen pontatlan is volt. Arról nem is beszélve, hogy a rengeteg tárolt adat miatt óriásira nőtt a honlap hátterében álló adatbázis.

Honlap referenciáimat itt találod.

Köszönöm, hogy elolvastad! Keress bátran!

Wallon-Hárs Viktor
egyéni.egyedi.wahavi.

A cikk képeit a szerző, Wallon-Hárs Viktor készítette. Másolás, engedély nélküli felhasználás tilos!

További cikkeim

Ha a személyes megbeszéléseket szereted, akkor számít, hogy a weboldalad készítője a közeledben lakik.

Sopron, a leghűségesebb város (Civitas fidelissima)

Támpontok a weboldal készítés árának kiszámításához.

Mennyibe kerül egy wahavi honlap elkészítése?

Mi a különbség egy dinamikus és egy statikus weboldal között? Miért készítek kizárólag dinamikus weblapokat?

Wahavi honlaptervezés - Dinamikus vagy statikus honlap?

Milyen típusú weboldalakat készítettem eddig?

Wahavi honlaptervezés - Honlap típusok

Egy wahavi weboldal készítésének lépései az első megbeszéléstől az örök garanciáig.

Wahavi honlaptervezés - Hogyan készül egy wahavi honlap?

Hogyan tudod áthidalni a tapasztalat hiányát kezdő honlapkészítőként?

Hogyan tudod áthidalni a tapasztalat hiányát kezdő weboldal készítőként? - Wahavi honlaptervezés

Mi a reszponzív weboldal lényege? Miért fontos, hogy weblapod optimalizált legyen a különféle eszközökre?

Wahavi honlaptervezés - Reszponzív honlap készítése